söndag 21 augusti 2011

Hundutställning i Eskilstuna

Idag klev jag upp halv åtta och sen åkte jag och Strumpan mot Eskilstuna för att ställa ut för domare Per Svartstad. Utställningen var på en fotbollsplan som var HÅRT blöt. Tänkte träningsspringa med henne och vattnet attackerade som aldrig förr, ha ha, så var det med att vara snyggt klädd... När det var vår tur tog jag på mig kavajen och hoppades att Strumpan inte skulle överösa domaren med sin kärlek denna gång. Hon var superduktig! Stod helt stilla och bara tittade på godisbiten jag viftade med framför hennes nos, jag var såååå stolt över lillgumman. Vi vann vår klass och fick vårt första CK. När jag vet vad det innebär återkommer jag om det ;). Vi gick vidare till bästa tik och kom 3a. Jag är mycket nöjd. Framför allt för att det var en träning av att stå still då hon blir undersökt av domaren inför boxerspecialen som är nu på lördag 27e aug. Kanske var hon jättetrött från igår då hon fick följa med mig på jobbet, inte så mycket sömn då. Kanske är medicinen inför varje tävling ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar