söndag 11 september 2011

Färentuna Ryttare

Nu har Futte och jag debuterat i dressyr, LC1, så inget speciellt svårt program. Allt gick bra, vi skrittade till tävlingen, vilket var lite läskigt, tyckte Futte. När vi sen red fram var han sååååå fin, verkligen! Har aldrig ridit honom finare. Så jag red inte fram så länge utan ville spara hans energi. När vi sen kom in på banan så "DOG" han. Jag fick göra ponnykickar på honom men han svarade inte alls ändå. Förmodligen var han spänd och gick in i sin egen lilla bubbla och tog inga av ming skänklar tyvärr. Så kan det blir när en häst är nervös. Det här var ju hans första tävling så jag hoppas att det blir bättre med lite vana så han inte tror att allt i omgivningen ska attackera honom. Hade jag inte drivit HELA tiden hade han stannat och varit nöjd med det. Men nu blev vi i allafall 3a. Rosetten på tränset gillade han inte utan började stegra och kasta sig så jag klev av. Inte värt att åka i backen för. Men allt som allt skötte han sig mycket bra ändå, jag är nöjd :)
Nu ska jag vila och se på video och dricka en shake ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar