torsdag 16 juni 2011

Ekerö kommun

sucks! Det är ju stört omöjligt att få något gjort om man behöver kommunens hjälp. Har försökt att få till en gång och cykelväg här på Färentunavägen utanför där vi bor, men nej då. Det har redan varit 2 dödsfall sen jag flyttade hit 2009, (inte mitt fel dock ;). Nu försöker vi häromkring få till 50 väg då bilarna går ganska fort, typ 90-100. Men nej, inte då. Dom var här i tisdags och kollade och tyckte inte att antal vägar som går ut till Färentunavägen var tillräckligt många!! Sista april blev en cyklist påkörd och tidigare i vår smällde en bil in i en annan som skulle köra ut på vägen. Massor av ambulanser och poliser. Vad behövs egentligen??? Måste alla dö innan det görs något. Jag är så less att forslas runt i kommunen och prata med olika okunniga människor. Nu har de iaf bestämt att vidga vägrenen så man kan gå på den. "Och knapra av vår tomt"? frågade jag, "Nej det finns ju ett dike där". Problemet är att ett dike finns av en anledning... Och med tanke på hur mycket snö som finns här ute och vilka vallar det blir av plogbilarna så kommer onekligen 1) den extra gångvägen inte att finnas på vintern och 2) all snövall kommer att meja ner våra buskar.. Vem står för det då undrar jag? Vad jag känner mig liten ibland :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar