söndag 5 juni 2011

Full fart på Taxinge Slott

Kul bröllopsspelning. Alla dansade och var glada (glädjen brukar komma med att det är ett bröllop iofs, men ändå)


Dom har ett vilt djurliv kring Taxinge. Höll på att både få en rådjurssadel och rävsvans med mig hem. Rådjuret hoppade obekymrat precis framför mina billjus efter att jag tvärbromsat. När rådjuret var förbi stannade det upp och blängde på mig (Sådär som Tjuren Färdinands mamma gör) för att sen förnärmat strutta iväg.
På E20 var det en bil som stannat med blinkande lysen, ingen varningstriangel dock och precis efter ett krön, jobbig placering. Inte blev det bättre av att föraren tror sig vara HUR synlig som helst (vilken han INTE var) och står mitt i vägbanan. Varför? Har ingen aning. Personligen hade jag tagit mig av motorvägen och lämnat bilen åt sitt öde i väntan på hjälp, men det är jag :)
När jag kom hem möttes jag av en nyvaken liten Strumpa, som nu ligger brevid mig och snusar medan jag varvar ner med lite TV. Tjo :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar