onsdag 30 mars 2011

Strumpan

Nu har vi varit i Åkers styckesbruk och gjort höftröntgen på lilla Strumpan. Måste göra det för att se om hon har bra värde på höften så att det går att avla vidare på henne. Vi åkte dit glada i hågen, sen när hon skulle hoppa ur bilen landade hon på 3 ben. Jag minns bestämt att hon hade 4 fungerande ben då vi åkte. Hon hade stukat sin vänstra framtass! Hon måste ha stukat den då jag var tvungen att bromsa in samtidigt som hon var på väg från baksätet till fram och tappade balansen :( . Hon var såååå ynklig stackarn. Jag blev jätteorolig och BAR henne in till veterinären, bara för att mötas av blickar som undrade om jag verkligen behövde ynka med henne så, hon har ju faktiskt 3 ben till att gå på.. Mmmmmm, så sant, men ändå, svårt med det där när hon gnäller så sött. Note till mig själv: Måste köpa bilbälte till henne! Vi passade på att även röntga hennes fram tassaroch det var bara en stukning. MEN nu ska hon vara i stillhet 10 till 14 dar!!! Har ni sett en boxer vara still i ens 1 dag, eller 1 timme (om dom inte sover). Hur ska detta gå är min fråga. Nöden har ingen lag, jag får ligga på henne ;). I vilket fall som helst var det ju tur att detta hände då vi ändå var på väg till veterinären. Hur det gick med höfterna? Jättefina var dom, raka och i sina skålar. Nu är det ju inte veterinärens tolkning som gäller utan Svenska Kennelklubbens, så jag får väl veta nästa vecka hur dom tolkar plåtarna, men tror inte dom bör komma till någon dräpande slutsats. Så nu är det bara att börja titta efter hanhund, spännande. Go Strumpan, go

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar