torsdag 3 mars 2011

Såååå trött,

men det känns lite lättare när man ser att inte bara jag kämpar, utan även solstrålarna. Jag hejar hårt på den stora runda osten och sjunger högt "Snälla sol vill Du lysa så vi alla slippa frysa...." och gör min egen soldans i duschen. Tror våren behöver all vår hjälp den kan få nu. Hörde det var storm uppåt landet och färjor satt fast i viken. Den 21 mars är det vår, enligt kalendern, så kämpa på kära sol.
Snart får jag äta min enda obligatoriska semla. Ser verkligen fram emot det. Fettisdan infaller på samma dag som den internationella kvinnodagen i år, 8e mars, så det är dubbelt att fira ;) Egentligen är det sorgligt att en sån dag är tvungen att finnas nu i våra "jämställda" tider. Det visar lite hur icke jämställt det egentligen är. Så det verkar som om det inte bara är solen som får kämpa för framgång och utveckling. Heja oss :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar