torsdag 5 maj 2011

Tidigt uppvaknande

Då jag ska jobba ikväll hade jag tänkt att få sova lite längre idag, i alla fall hade jag ställt klockan på 9. Självklart vaknar jag av mig själv vid 6, törstig som få. Kliver upp och dricker lite vatten. När jag ska gå och lägga mig i min varma sköna säng igen står en liten Strumpa som glad ihågen viftar på svansen och får självklart komma in. Tänkte vi kunde mysa och sova tillsammans alla tre. Redan från start inser jag att pluttan inte vill detsamma. Försöker ignorera henne, men med den oro hon har i kroppen (en hund som annars GÄRNA sover på morgonen) förstår jag att hon har vissa behov hon behöver avklarade. Nu när allt är frid och fröjd, Strumpan och Julle snarkar, är jag klarvaken! Får satsa på att sova lite eftermiddag istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar