tisdag 10 maj 2011

Min födelsedag

Idag fyller jag år, samma datum som alla år, men dagen kommer fortfarande som en liten överraskning. Hur känns det? Hur ska det kännas när man fyller år? Försöker alltid ta en funderare över det, är något annorlunda idag gentemot igår? Nope, njet, inte ett jota. Känner mig likadan idag. FÖRUTOM att jag känner mig ledsen för saknaden av mamma gör sig mer påminn en sån här dag. Hon skulle ha väckt mig i morse med sin sång. Och jag skulle ha vetat vad jag skulle få innan jag fick presenten för hon var inte så bra att hålla något hemligt. Och tårtan hon skulle gjort var banan och marsan. Ibland piffade hon till den med kanske kiwi el nonstop, men alltid banan och marsan. Det var som en tradition. Det hade mormor med. Jag är oerhört glad över att ha min man och min syster i dessa lägen. Dom är två underbara klippor jag inte skulle kunna vara utan. Och jag är så glad över att ha så många vänner kring mig som kommer ihåg och uppmärksammar mig på min dag. Även om jag i mig själv inte känner mig särskilt annorlunda idag så får all denna uppvaktning mig att känna mig lite mer speciell mot igår :) Så TACK alla!

2 kommentarer: