fredag 27 maj 2011

Cancerjävel!

Hatar sjukdomen!! Skördar allt i sin väg! Mormor, mamma, mammas karl och nu en väns pappa. Jag och Julle (som känner honom bäst) gick på hans begravning idag. Skå kyrka, såå fint och rofyllt. Tyvärr måste jag säga att jag inte klarade av det alls. Fick panik under första psalmen och fick skyndsamt gå ut ur kyrkan. Mammas begravning ligger tydligen för nära. Trodde det skulle gå och hade inte en tanke på denna känslostorm. Gick och satte mig i minneslunden istället och kontemplerade över mor. Det var soligt och fint och rofyllt. Sen kom min käre make och letade efter mig och så åkte vi hem till en väntande Strumpan. Väntande och väntande, hon låg och sov :)
Helgen blir hektisk, spelning ikväll, ställa ut Strumpan lö morgon bitti/dag i Österbybruk, sen hem till vän som fyller 40 där jag lämnar Julle, iväg till spelning i Stadshuset, sen hämtar jag Julle, söndag morgon utställning med Strumpan i Vallentuna sen hem och göra middag åt min kära vän Camilla som kommer förbi. Tjoho, allt på en gång :)
Nu kör vi!

2 kommentarer:

  1. Oj... Vilken intensiv helg. Ja den hemska cancern är för jävlig. Och begravningar är tunga. Förstår att det var tidigt att träda in i sorgens stund. Desto större tack för att jag fick komma och hälsa på i söndags! Kram på dig!

    SvaraRadera