måndag 29 oktober 2012

Lionel Richie, Globen 16 oktober 2012

Innan Ni blir alltför ledsna över kvalitén så vill jag bara säga att man inte fick ta med sig annat än mobilen in så jag fick smyga hårt med min kamera, vilket gör att det inte är den bästa skärpan då det var mörkt och jag var tvungen att ta snabbt utan blixt :) Men några OK bilder blev det ändå. Jag var med mina grundskolekompisar från Sveg på denna underbara konsert. Han var super. Det kändes som om man var en liten cozy grupp i ett storarum, inte 16000 personer på Globen :) Det märks han är van att stå på scen, det var så avslappnat och han berättade storys och sjöng alla hans egna supersköna låtar samt några Temptationslåtar. Jill Johnson kom också och gästsjöng på deras halvcountrylåt. Den hade jag totalt glömt bort att de gjort.
Som förband var idolvinnaren för 2012 Amanda Fondell. Nu måste jag tyvärr säga att hon är inte en favorit i mina öron. Hennes stönade staccato sångsätt gör mig hårt irriterad. Sen verkar hon inte ha någon mickteknik. Stackars ljudteknikern fick nog jobba hårt. Hon skrek som besatt ibland och viskade annars, speciellt när hon skulle prata med publiken. Så jag antar att Lionel hade bett om en total motsats till honom själv som skulle öppna, någon annan idé har jag inte till varför just hon skulle på. Men konserten i övrigt var super :)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar