tisdag 9 oktober 2012

Vad jag tycker om Fifty shades of Gray av EL James

 
Än så länge har jag läst så långt att jag varit med om två beskrivningar av sexualakter (med stooor inlevelse från författaren vill jag lova). Jag är riktigt less på boken tyvärr, antar att jag har massor av sexställningar kvar att ta del av, men orkar helt enkelt inte med hennes sätt att skriva. Sååååå upprepande att man bläddrar flera sidor i taget för att slippa läsa samma sak om och om igen. Hissarna är en hangup som hon har, där sker det verkligen saker, blixtrar skickas huvudrollsinnehavarna emellan, kön osar och svettlukt utbyts (VARJE GÅNG dom åker hiss), liiiite tjatigt. Kvinnan i fråga tittar alltid på honom med stort H under sina ögonfransar... Hur GÖR hon? Jag har försökt och jag kan inte få till det. Jag har ganska långa fransar men jag ser dom inte och kan därmed inte titta under dom. Hon måste ha MEGA långa, kanske sponsrad av LÓreal (fast då borde det väl stå antar jag) Bara helt enkelt urbota dumt. Han med stort H tittar på henne ömsom argt, ömsom älskvärt, ömsom argt, ömson älskvärt, ömsom... ja Ni förstår vad jag menar.
Allvarligt talat så plöjer jag 2-3 böcker per månad men den här måste jag nog lägga till "ej-läst-klart" högen. Den tilltalar mig inte och jag längtar inte till att läsa den, hur mycket sexuella ställningar den än kan tänkas lära mig, tyvärr. Kanske blir den bättre mot slutet, let me know ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar