tisdag 19 april 2011

Inget blev

handlat idag, som jag antog. Kanske imorgon. Måste ha lite blommor nu. Sen en påskpresent till min kära syster och hennes karl. Hur ska man göra i sommar då? Vara hemma eller åka bort? Lutar åt att stanna i villan och ta vara på trädgård och värme. I höst kanske man tar en repa på någon vecka, bara för att få vila upp sig och samla energi inför stundande vinter. Vill jag inte tänka på nu dock. Är sååååå soligt och skönt. Tänkte rida tidigare idag men får vänta till värmen lagt sig lite, blir så oerhört svettigt när man jobbar. Futte är ju inte klippt heller så han blir helt genomblöt. Hade det bara varit jag som blev svettig hade jag dock blivit lite sur.Om han bara gjorde som jag sa så skulle ingen bli svettig ;) Får se hur det går lite senare.
Läste om vargen som dödat hunden. Förra året var det en här på ön som tillsammans med sina hundar mötte en varg. Ägaren blåste upp sig och såg och lät hotfull, så vargen gav sig av.Gäller att man är stursk.Undrar hur man själv skulle beté sig. Hoppas inte behöva få reda på det. Har inte hört något om varg i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar