onsdag 22 augusti 2012

Hundförsäkringar

Vilket gytter det är med försäkringar! Inte helt lätt. Har en avelsförsäkring för en av hundarna. Ska ändra den då hon avlat klart. Men ska jag ha en försäkring över huvud taget eller ska jag cascha om något händer... Nu betalar jag 4600 per år för henne. Om man sparar dem istället så har jag ju till veterinär ändå... Hur ska jag försäkra den nya lilla valpen? Ska jag ens göra det eller what. Sååå otroligt svårt det här tycker jag.
Har precis tagit bort användbarhetsbiten på hästen. Har kvar utökat veterinär och maximal hälta samt dolda fel. Premien minskade från ca 14000 per år till 4500. Gör man det samma på hund händer inget speciellt med premien iom att en hund inte kostar i närheten av en häst i inköp. Hmmm, får nog suga på den här karamellen ett tag. Ringa lite bolag och jämföra vad de har att erbjuda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar