onsdag 22 augusti 2012

Hästtandläkare

Idag har jag blivit av med 1800 kr på en hästtandläkare. Det var dock verkligen välbehövligt och hon var mycket kunnig. Hela Futtes käke var sned pga av för långa tänder sas. De behövde verkligen slipas ned! Och hon filade och filade och putsade och filade och tillslut så var hans käke rak och alla hakar på tänderna borta. Ser verkligen fram emot att jag bara behöver tänka vilken rörelse vi ska göra och att han då direkt gör det :)) I wish, men det kommer nog garanterat kännas skönare för lilla Futte med bett i munnen. Förhoppningsvis kommer detta göra att han villigare kommer ta bettet ärligt utan att streta emot. Om jag hade haft en sån mun med såna tänder som han hade skulle jag också ha stretat emot ;) Nu ska han få vila munnen lite grand så rider vi på måndag igen.
Om vädret är ok får jag ta och mocka hagen imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar