lördag 15 oktober 2011

Shiiiiit Bridzilla!!

Har inte mött fenomenet in person, men gjorde det igår. Brudgummen och jag hade kommit överens om att de ville ha Rnb uptempo, tex de som är mixade med David Guetta, Danza Kuduro etc etc. Jag spelar det, ALLA dansar och skriker UTOM bruden!!!! Hon kommer fram till mig ochgör halshuggningstecknet. "Det här är INTE jag, Jag gillar INTE den här musiken" jadda jadda. Jag försökte förklara att hennes man önskat det här, men inte då. Hon stormar iväg, gråter och står och skäller ut stackarn i 30 minuter. Under tiden har jag självklart bytt till 90-tal lugn rnb, och tömt dansgolvet... Drar upp tempot igen, folk strömmar till. Bruden kommer tillbaka, blänger, brudnäbbar och fan och hans moster kommer och säger att jag MÅSTE spela rnb för brudens skull. Då får Ni se till att dansa, oavsett säger jag och byter stil igen. NU äntligen, alla glada och nöjda. 4! timmar 90-tal rnb och hip hop (spelade inte ens Motown som de önskat för när jag gjorde blev jag beskylld för att inte spela Motown, Four Tops, hallå!!) Är oerhört glad över att jag spelat rnb golv tidigare. Hade allt folk på golvet resten av tiden, vågade väl inte annat ;). Hade det inte varit för den stackars brudgummen had jag packat ihop och gått hem. Alla gör vi vårt bästa så nån måtta får det vara. Inget tack från bruden efteråt, fast hon stod på golvet hela tiden, skrek till rätt låtar och var glad. Ja ja, allt för bruden, eller??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar