torsdag 27 februari 2014

Agria Försäkring - Häst

Jag har en häst om är halt och utredning håller på att göras. Har varit på Täby 2 ggr men då de inte är jätte intresserade av att utreda och söka ( då hältan är diffus) vände jag mig till Strömsholm. Nu kommer problemet. Då veterinären där nere inte BEHANDLADE hästen utan tyckte att vi FÖRST skulle byta sadel (som sadelprovaren jag senare tog ut tyckte låg perfekt med perfekt bomvidd) så anser Agria att jag inte är berättigad reglering. Deras motivering är att hästen var ohalt då jag kom in och ohalt då jag gick där ifrån.... Dom har tolkat veterinären som att allt är sadelns fel. Jag har bett henne komplettera, vilket hon gjort och jag har även skrivit ett brev till Agria där jag förklarar hältan, men icke. NÄR jag åker tillbaka för återbesök ska de se över mitt senaste besök igen och då kanske jag får reglering för det retoraktivt...

Jag förstår inte, vi håller på med en hältundersökning och rörelsestörnings undersökning.
Enligt försäkringen Agria A1 Veterinärvård 6.2 a) särskilda bestämmelser för undersökning och behandling av hällor/rörelsestörningar så får man ersättning för UNDERSÖKNING och behandling av (bla) hältor och röreslestörningar
Så VAD är problemet???? Fattar inte, men går självklart vidare. Törs ju inte åka till veterinär om dom inte BEHANDLAR hästen i så fall..... Konstigt, men betala måste man!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar