måndag 7 maj 2012

Waterfront Stockholm, Trosa Stadshotell

Oj oj, nu har det gått en lååååång tid sen jag var inne och skrev och mycket har hänt, har helt enkelt inte haft tid :(
Lite spelningar:

I torsdags 3e maj var jag och spelade på Waterfront, SAS Radisson, ett stooooooort ställe må jag säga. Många rum och salar, nästan så man tappar bort sig. Faaancy!



Dom har ju valet parking så jag fick köra fram lilla Blå framför entrén. Jag parkerade bakom en Bentley och sen kom en BMW bakom mig. Lilla Blå är en liiiiiiten VW som vi har som Ö-bil och för närvarande packad med städgrejjor :) Den syntes knappt mellan bilarna, haha. Jag föreslog att dom skulle parkera undan min bil först ;)

Spelningen, som skulle vara en bakgrundsspelning, blev en röjarskiva. Lärarnas Riksförbund var verkligen på :)
När jag skulle hämta lilla Blå och köra hem hade den fint sällskap. Vi hade båda haft en bra kväll :)






Fredag 4e maj var det dax för Trosa Stadshotell igen. Var ett tag sedan jag var där nu. Men i fredags hade dom ett litet företag där som ville ha musik. Dom var inte så många men dom röjde för massor vill jag lova. Full fart på dom och ännu en bra spelning :)
 



Lördag 5e maj var det en 50-års skiva på Östermalm. Genast hade jag lite fördomar vad gäller musiken, men tji fick jag! Dom ville ha det nyaste nya (blandat med liiiite oldisar förstås). Hon ville starta med David Lindgren, Shout it out och sen var det bara att ösa på. Det som är lite vanskligt med 50-års skivor är att antingen är det progg, dansband och glamrock som gäller eller också har dom lyssnat på sina barns musik och fastnat för det nya, vilket dessa hade. Sååå kul. Avicii fick även komma ur bagen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar