torsdag 27 januari 2011

Jag har varit

inne i stan idag. I vanliga fall kommer man bara till Ekerö rondellen och sen sugs man tillbaka. Forcerade rondellspärren idag för att kolla om stan var som den skulle. Det var den och mer därtill. Kom på mig att undra hur man åker buss idag. Samma som tidigare? Kan man ff bet via mobil? Hur fungerar spårvagnen? En förlängning av bussarna eller? Samma biljett? Tur jag har bil så jag slipper stå som ett fån. Längtar lite tillbaka till innerstans hetta, tänker då speciellt på sommaren. Såååå underbart, alla uteserveringar, människor, vin och att man kunde GÅ hem. Här på Färingsö är man alltid bilburen. Kommunen vägrar göra cykelbana längs vägen så man kan ta sig hem på annat vis. Att gå är lite si och så då det körs som aldri förr, undertecknad inräknad. Den som väntar på nåt gott...
Apropå gott, tänk "bra" så tror jag filmen m Cher och Aguilera som har premiär 28e jan kan va sevärd. Säg till om jag har fel :)

Syrrans dotter Mira :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar